logo Section of traveling

after long way
Svet je nádherná kniha, ale nemá cenu pre toho, kto nevie čítať.

Designed by unix geo

Poznávanie Álp III.

Keďže toto mala byť už moja štvrtá cesta do Álp, dal som jednoznačnú podmienku - spraviť nejakú vysokohorskú túru. Ostatní len súhlasili, lebo vyhliadka na počasie bola dobrá. Okrem toho sme aj prešli novými, veľmi peknými cestami, hlavne v Rakúsku. Tiež sme objavili zopár geologických zaujímavostí, čo ma veľmi potešilo.

Etapa č.3   Flueela - Schwarzhorn
- Guarda - Flueela

dĺžka etapy: 70 km

približný čas: 8:00 - 20:00
vrchol: Flueela Schwarzhorn (3146m)

Alpy 2008 - etapa 3

Larger map

Dnes nás čaká mimoriadne krátka trasa, ale do mimoriadnej výšky. Na dnes sme si naplánovali výstup na náš prvý trojtisícový vrchol Flueela Swarzhorn. Nechápeme, ako sme mohli vystihnúť také dokonalé počasie práve v tento deň. Podrobnejšie si o výstupe môžete prečítať v článku na hiking.sk
    Po zostupe z vrcholu sa chvíľu regenerujeme na chate. Ale čo s načatým dňom? Guarda, svojská dedinka v Unter Engadine, predsa nie je ďaleko. Včera sme ju vynechali, pretože sa cez ňu nedá prejsť autom. O chvíľu už vystupujeme na parkovisku pod dedinou. Najprv sa však vydávame cez lúku k lesu, kde by údajne malo byť jazero Lajet. Sme dosť vysoko, takže Guardu máme ako na dlani. Terén sa nám však nepozdáva. Kde v takej strmine môže byť jazero? Spoliehame sa teda len na šípku v GPS.
      Nakoniec predsa nachádzame to jazierko. Dokonale ukryté v lese za skalným prahom. Vedie tadiaľto aj akýsi náučný chodník, tak sa ním nechávame viesť späť dole. Pod lesom vidíme lavičku - ideálny objekt na dokončenie regenerácie po výstupe na Schwarzhorn. Výhľady na okolie sú, no... Ťažko sa hľadajú slová, najlepšie vidieť na vlastné oči. Toto čarovné, trochu zabudnuté údolie je najkrajším zákutím, aké som zatiaľ v Alpách objavil.
   Slnko sa už skláňa za vysoký hrebeň, a tak aj my schádzame dolu do dediny. Prechádzame sa úzkymi uličkami pomedzi staré domy. Je to niečo ako skanzen, no stále tu žijú ľudia a je tu dokonca niekoľko hotelov, dokonale včlenených do okolia. Stále máme akosi sucho v hrdle, tak zostávame na lavičke pred jednou reštauráciou. Smäd hasíme švajčiarskym originálnym nápojom Rivella. Je to zmes ovocnej šťavy, mliečneho séra a nejakých špeciálnych prísad. Najviac sa podobá na našu Víneu. Určite sa oplatí ochutnať ju.
    Keďže zajtra nás už čaká návrat domov, cestou z Guardy si robíme odbočku do Zernez, kde nakupujeme potraviny. Aby sme sa zajtra nezdržovali. Naspäť do priesmyku prichádzame už za šera. Dnes som sa presvedčil, že nie len na počte prejdených kilometrov záleží množstvo zážitkov, ktoré sa dajú za deň získať.

1. deň
2. deň
3. deň
4. deň
5. deň