logo Section of traveling

after long way
Svet je nádherná kniha, ale nemá cenu pre toho, kto nevie čítať.

Designed by unix geo

Poznávanie Álp III.

Keďže toto mala byť už moja štvrtá cesta do Álp, dal som jednoznačnú podmienku - spraviť nejakú vysokohorskú túru. Ostatní len súhlasili, lebo vyhliadka na počasie bola dobrá. Okrem toho sme aj prešli novými, veľmi peknými cestami, hlavne v Rakúsku. Tiež sme objavili zopár geologických zaujímavostí, čo ma veľmi potešilo.

Etapa č.5   Iselsberg -Tren
čín

dĺžka etapy: 600 km

približný čas: 8:00 - 20:00
priesmyky:
Turracher Höhe (1783m)

Alpy 2008 - etapa 5

Larger map

Pri pohľade do mapy ešte v hoteli mi udrie do očí jedna cesta. Vraj priesmyk s výškou cez 1700 metov. Ideálny prechod do mesta Murau, keďže nechceme ísť vyťaženou diaľnicou A10. Po nočnej búrke sa obloha celkom vyjasnila, tak opäť vyrážame za slnečného rána. Čoskoro sa blížime k mestu Spittal an der Drau, ktoré obchádzame zo severu a smerujeme k Millstätter See. Prechádzame viacerými peknými mestečkami na jeho brehu.
     Za jazerom odbočujeme doľava do horského údolia, ktoré sa ďalej rozvetvuje. Na jednej horšie označenej križovatke prešvihneme odbočku a pokračujeme nesprávnou cestou. Potom mi však niečo nesedí. K tomuto jazeru sme predsa nemali ísť! Je to jasné, musíme sa kúsok vrátiť. Už teda po spávnej ceste prechádzame mestečkom Bad Kleinkirchheim, kde nás prekvapuje prítomnosť osemnásťjamkového golfového ihriska. Tu, v takomto zastrčenom kúte Rakúska, sme veru nič podobné nečakali.
     Konečne prichádzame do údolia, vedúceho priamo k priesmyku Turracher Höhe. Cesta sa príliš nekľukatí, no zato nám dych vyráža značka so stúpaním 23%. Ono to napísané nevyzerá tak strašne, ale tá stena, ktorou sa máme vydriapať hore, je naozaj exrém. Nakoniec prechádzame týmto úsekom celkom v pohode, keďže je tu len jedna serpentína.
     Prichádzame do sedla a mraky, zahaľujúce okolité vrchy sa trhajú, takže presvecuje aj slniečko. Zastavujeme pri jazere a obedujeme. Ešte chvíľu sedíme na zaujímavej drevenej lavičke. Stále mám pocit, že sa musí preklopiť, no napodiv sa drží. Keď sa však kúsok posuniem, zmení sa ťažisko a už ide dole. Vtedy všetci so smiechom vyskakujeme v snahe neskončiť na zemi. Ako nastupujeme do auta, konštatujeme, že sa nám opäť podarilo objaviť skvelé miesto.
     Rýchlo klesáme do doliny a cesta lesom za dedinkou Turrach začína byť monotónna. Vtom prechádzame krátkym tunelom. Videl si to? To bola parádna skala! Hneď za tunelom sa otáčame a vraciame sa na parkovisko o kúsok vyššie. To, čo nás tak zaujalo, je skalná roklina Hoher Steg, cez ktorú tečie potok. Kým tu nebol tunel, cesta viedla v galérii, zasekanej tesne nad vodou. Najprv sa však ideme pozrieť na mostík vedúci ponad úžinu. Hľadíme do skalnej štrbiny pod nami. Veď to by sa dalo aj preskočiť, ale radšej to neskúšame. Z tabule sa dozvedáme, že práve takto vznikol názov lokality. Ešte si popozeráme tiesňavu aj zdola a môžme pokračovať.
    O chvíľu už prichádzame do mestečka Murau, kde sa zvykneme zastaviť. Nerobíme inak ani teraz. Predsa len dobre padne prechádzka po historickom námestí, keď nás ešte čaká toľko kilometrov domov. Tento výlet do Álp nemôžeme hodnotiť inak, ako vynikajúci. Spoznali sme veľa zaujímavých a krásnych miest, no na druhej strane sme sa
dozvedeli o ďalších, kam by sme sa radi pozreli. Nasledujúca cesta do tejto oblasti bude tiež určite veľmi pestrá.

1. deň
2. deň
3. deň
4. deň
5. deň